torsdag 5 december 2013

Köper Brummer multistrategi 2XL

Ökar på innehavet i Brummers multistrategifond 2xl (Den med belåning) med 10k.
När köpet går igenom i slutet av denna månad har jag: 58278kr i MS och 57210 i MS 2Xl.
Totalt ca 115500kr, Vilket gör det till mitt största enskilda innehav. Dock en fond i fond så jag tycker riskspridningen är bra. Köpet sker direkt via Brummers depå då jag via Avanza annars måste betala köpavgift på 1%.

Jag är medveten att jag inte alls kan analysera huruvida framtiden kommer att vara bra för fonden men går helt enkelt på historiken och anser att det är värt risken. Som jag tidigare sagt tycker jag börsen ser högt värderad ut och Brummers MS fond har klarat sig väldigt bra även vid börsnedgångar.

Har samtidigt minskat i Labruska global med 6k. har kvar 10k i den fonden.

2 kommentarer:

  1. Har du fonddepå eller ISK hos Brummer? Trevlig Blogg du har.

    SvaraRadera
  2. Jag har det på vanlig depå hos brummer.. men ser man på den historisk avkastningen så vore nog isk bättre...

    SvaraRadera