fredag 18 maj 2012

Fortsatta köp Avanza, Fortum

Börsen går ner och det är väll då man passar på att handla?
Köpt 50 Avanza på 140 kr
Köpt 55 Fortum på 16 euro

Båda företagen passar bra in i min filosofi som högutdelande bolag. Fortum stabilare medan jag tycker det finns en enorm tillväxts potential i avanza.

Blir spännande att fortsätta se hur framtiden artar sig och hur man klarar av att hantera en eventuell större nedgång. Har aldrig någonsin legat så tungt mot börsen när det går ner. Under finanskrisen så hade jag väldigt lite aktier och började köpa nära botten. Dom mindre nedgångarna efter det så har jag alltid legat mycket på + vilket givetvis gör att det inte känns lika tungt när innehaven går ner i värde, då man fortfarande har en vinst.

Får hålla i tanken att: Pris är vad du betala värde är vad du får. Och att långsiktigt är jag övertygad om att det är rätt att äga aktier i bra företag. Håller en förhoppningsvis lugn fast jag kan förlora uppemot en månadslön på 1 dag. Eller förlora är fel ord, varken vinst eller förlust görs förän vid en försäljning.

Ska göra en sammanställning över tillgångarna och se hur mycket jag har att handla aktier för om det fortsätter neråt.

Blir fler Avanza vid 130kr och Ratos kring 60. Ratos är en förhoppning att deras affärsmodell även i frammtiden kommer att fungera. Lyssnade på Arne för något år sedan och han gjorde stort intryck. Synd att han inte är VD längre men tror och hoppas att själva "andan" ändå är den samma innom företaget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar