lördag 16 april 2011

Portföljen

Har gjort en sammanställning av mina innehav som totalt överstiger 1% av den totala portföljens värde. Procentsatserna är inte exakta utan avrundade. Dessa innehav motsvarar ca 89% av portföljen!


Aktier 
Hennes & Mauritz 4%
EON 4%
Fortum 3.5%
Johnson And Johns 3%
France Telecom 3%
Unilever 3%
Aker 3%
Orkla 2.5%
Procter Gamble 2.5%
AstraZeneca 2.5%
SSAB 2%
Ratos 2%
Lundbergföretagen 2%
Kimberly Clark 2%
Kraft Foods 2%
Telefonica 2%
Avanza 2%
Total 2%
Berkshire Hathaway B 2%
Bp Plc 1.5%
Coca Cola Co 1.5 %
Statoil 1.5%
Kinnevik 1.5%
Nokia 1%
Pfizer 1%
East Capital Explorer 1%
Swedish Match 1%
Vostok Nafta 1%
Lafarge 1%
SINO AGRO FOOD 1%
AT&T 1%

Fonder
Skagen Global 9%
Brummer MS 6%
Skagen Kon-Tiki 3%
Spiltan aktiefond stabil 2%

Räntespar
Obligationer, Konvertibler 4%
AkeliusSpar, 3%

Har en hel del aktier och fonder som inte överstiger 1% av det totala värdet. Anledningen att jag har så pass många innehav och till viss del av olika karaktär är att jag under olika perioder inhandlat dessa. Med olika perioder menar jag både att jag haft en annan investeringsfilosofi och att vi har befunnit oss i ett annat läge i konjunkturen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar