torsdag 21 april 2011

Klar med deklarationen

2010 blev bästa året genom tiderna för mig!

*Sparandet av förvärvsinkomsten blev ca 60% (55% året innan)
*Utdelningen ökade med 50%
*Realiserade aktie/fondvinster ökade med 520%

Värdeutvecklingen på den totala portföljen är jag även nöjd över med tanke på den risk jag har tagit. Givetvis med facit i hand så skulle jag köpt mer svenska cykliska aktier och behållit dessa längre. Jag sålde både bank och verkstads aktier redan  2009. För att sedan sälja större delen i slutet av 2010. Har gjort bra med vinst i % på dessa affärer men hade jag haft kvar dessa aktier tills nu så hade vinsten varit ännu större.

Mina stabila utländska aktier har inte givit direkt någon värdeökning under tiden men en stabil direktavkastning. Detta mycket på grund av att dollarn har försvagats så kraftigt mot svenska kronan. Jag har dock inga avsikter att sälja dessa aktier så jag känner mig inte orolig över detta. Ser snarare ett köpläge att komma in i stabila utdelningsaktier efter 2 års börsuppgång till ett ok pris!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar